04 Feb
04Feb

פרויקט התמ"א 38 הגדול ביותר בארץ, במתחם רחובות הנביאים - קוממיות – האורגים - פייר קנינג, בבת ים, במסגרתו תוכננו חיזוק ותוספת של 24 בניינים - 450 דירות, והקמת שני מגדלים בני 34 קומות – כלומר 350 דירות חדשות.

חברת ענדב יזמה את הפרוייקט, שהיה מבוסס על כספי משקיעים.

בשנת 2014 נמכרו 40% בחברה לחב' אלוני האפט שניהלה את הפרוייקט באמצעות שחר אלוני – שכנראה (לפי כלכליסט 03/02/20) היה נעדר כל ניסיון ביזמות נדל"ן.

בשנת 2014 נמכרו 25% נוספים בחברה לחב' IMG.

באתר כלכליסט צויין:

"אחד מאנשי העסקים שנפגשו בראשית הדרך עם אלוני והאפט אמר כי הוא פגש שני אנשי שוק הון צעירים שקופצים למים מאוד עמוקים: "יזמות נדל"ן אינה שוק ההון. הם היו רגילים לעבוד על מצגות ולהראות מספרים, אבל בפועל בהרבה מקרים אין קשר בין המספרים במצגות למה שקורה במציאות. זה נראה סקסי בהתחלה, ומי שלא מבין זה מאוד מפתה במיוחד כשזה כסף של אחרים".

לדברי היזם אילן מיכאלי מבעלי חברת img שמנהלת הפרויקט מאז קריסת אלוני האפט, "מי שניהל את הפרויקט לפנינו היו שחר אלוני ויניב האפט ובעקבות קשיים כלכליים שלהם לקחנו את הפרויקט לידינו תוך הזרמת כספים. כשקיבלנו את הפרויקט הוא היה במצב גרוע ביצועית, בחלק מהבניינים קבלנים פשטו רגל והתחלנו לשקם את הכל. 6 מבנים בפרויקט עברו לחברה אחרת והם מתקדמים ללא קשר למה שהיה כאשר למיטב ידיעתי הביצוע של 2 מהם צפוי להתחיל בקרוב. חברת ענדב שאותה אנחנו מנהלים עסוקה בהשלמת הבנייה, בחלק מהבניינים עשינו הערכות מחדש, עד היום 3 מבנים נמסרו, 2 לפני מסירה, ועוד אחד במהלך ביצוע לאחר החלפת הקבלן".

משרדי אלוני האפט סגורים! ואין בהם מענה, ויש נגדם תביעות של בנק וספקים במיליוני שקלים.

שחר אלוני "נעלם" וניתק את הקשר.

גורם מקורב מסר "הפרויקטים לא היו רווחיים והחובות לספקים החלו להצטבר".

למדנו, לא כל יזם מתחיל יכול לממש פרוייקט של תמ"א 38 או פינוי בינוי. 


עו"ד רפאל רפאלוב מתמחה בתחום הנדל"ן, והתחדשות עירונית. 

משרדנו מייצג בעלי דירות / בניינים בפרוייקטים של התחדשות עירונית. 



לייעוץ או לקביעת פגישה צור קשר

טלפון: 03-6830030

פקס: 03-6830080

adv.rafaelov@gmail.com