30 Dec
30Dec

משרדנו ייצג נאשם בעבירת שוד מזויין של דוכן פיס. במסגרת הליך גישור, הפרקליטות דרשה להטיל על הנאשם שלוש (3) שנות מאסר בפועל, ובית המשפט הציג עמדה לפיה יש להטיל על הנאשם מאסר בפועל של שנה אחת לפחות. בסופו של יום הוטל על הנאשם עונש של 6 חודשי עבודות שירות, קנס וצו מבחן.


כאילו זה היה אתמול. בשנת 2004 לקוח שלי - אלדר (שם בדוי) הגיע לדוכן פיס, ובאיומי אקדח נטל לידיו פאוץ' שהכיל בתוכו אלפי שקלים במזומן, ובנוסף מספר סדרות של כרטיסי חיש-גד, משהו כמו 150 כרטיסים.

כמו בכל סיפור טוב, אלדר גירד את כרטיסי המזל ולתדהמתו גילה שהוא זכה בסכומי כסף שונים.

שמח וצוהל אלדר ניגש לדוכן הפיס הקרוב ופדה 2 כרטיסי חיש-גד בסכומים קטנים.

לאחר מכן, אלדר פנה למספר דוכני פיס אחרים כדי לפדות את סכומי הזכייה הגבוהים. בכל דוכן, נבדקו הכרטיסים במחשב, והמחשב התריע פעם אחר פעם "כרטיס גנוב / מבוטל". מכאן כבר הדרך היתה קצרה, בעלי הדוכנים הגישו תלונות במשטרה, מסרו תיאור של אלדר, ולא עבר זמן רב ואלדר מצא את עצמו עצור במשטרה.

כנגד אלדר הוגש כתב אישום בגין "שוד מזויין" ובקשה למעצר עד תום הליכים. אחרי חודש ימים במעצר הוא שוחרר למעצר בית. נקצר ונגיע ישירות להסדר הטיעון שבו המדינה הגבילה את עצמה לעונש של 3 שנות מאסר מאחורי סורג ובריח, ואני לא מוגבל בטיעון, ויכול אפילו לטעון ל"אי-הרשעה" – כלומר, בית המשפט יקבע שאלדר ביצע את העבירה, אבל לא ירשיע אותו, והמשמעות היא היעדר רישום פלילי.

לאחר העלאת כל סוגי הטענות שניתן לטעון בזכותו של אלדר, הגענו לשמוע את גזר הדין.

 וכך קבע השופט:

"מלכתחילה יוחסה לנאשם עבירת שוד מזויין... בעקבות התסקיר עתרה התביעה להטלת עונש מאסר בפועל למשך 3 שנים, ואילו הסניגוריה הורשתה לטעון באופן חופשי... חומרת העבירה מחייבת הטלת מאסר בפועל... ולמרות נסיבותיו האישיות, לא היה מנוס מהטלת עונש מאסר לגביו, שכבר בהליך הגישור נאמר שלא יפחת משנה אחת.

לאחר קבלת מלוא התמונה שיניתי את דעתי... אני גוזר על הנאשם... 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות..." (מתוך גז"ד)

התודות של אלדר לא איחרו להגיע.

מדי פעם אני נזכר שהייתי אומר לאלדר: "שוד מזויין זה לא חיש-גד!"


** עו"ד רפאל רפאלוב, ייצג את הנאשם בתיק הנ"ל, ובסופו של יום, תיק של שוד מזויין נגמר בעבודות שירות



לייעוץ או לקביעת פגישה צור קשר

טלפון: 03-6830030

פקס: 03-6830080

adv.rafaelov@gmail.com